23 septiembre, 2019

Profesor Juan Carlos Muñoz fue invitado a dar una charla como parte de las Warren Lecture Series, en la Universidad de Minesota, EEUU

La Warren Lecture Series es un ciclo de charlas que vienen ofreciéndose desde 1989 en la University of Minesota y cuyo fin es exponer las investigaciones de destacadas personalidades de distintos lugares del mundo. Para la sesión del 20 septiembre de 2019 fue invitado el profesor Juan Carlos Muñoz, quien dictó la conferencia titulada The Full Cost of Headway Variability in Waiting, Crowdedness and Reliability: Two Strategies for Control.

El resumen de la charla es el siguiente:

“The main focus of public transport operations in recent decades has been increasing speed. Increasing speed allows for faster trips and a higher frequency, reducing wait times and crowdedness inside the vehicles. A second key dimension in level of service has been ignored: reliability. Muñoz reviews impacts of an unreliable public transport service and shows how regularizing headway could improve level of service beyond the gains of simply increasing the operational speed. Regular headways positively affect comfort, reliability, travel and wait times, operational costs, and some urban impacts of bus services. Reliability is fundamental for making public transport an attractive travel alternative, and therefore must become a core goal for urban sustainability. Public transport agencies and operators should focus on reliability. Muñoz introduces methodologies to implement two different control strategies: bus holding and boarding limits through a rolling horizon optimization approach, and bus injection through a stochastic model.”

La grabación de la conferencia deberá estar disponible en el siguiente portal: https://www.youtube.com/channel/UCfTFyKbsiFypd1p2FtldJ-w/featured