JOSÉ RICARDO PÉREZ

Profesor Titular

Especialidad: Modelamiento, Automatización, Optimización, Destilación, Fermentaciones, Extracción de productos naturales.

Departamento de Ingeniería Química y Bioprocesos

perez@ing.puc.cl

Líneas de Investigación

Modelamiento y simulación estacionaria y dinámica, control automático de procesos químicos y bioprocesos, obtención de productos naturales, tales como extractos polifenólicos y aceites esenciales.

Biografía

Ricardo Pérez-Correa received the BSc and MSc degrees in Chemical Engineering in 1982 from the Faculty of Mathematics and Physical Sciences of the University of Chile. In 1987 he was awarded the Diploma of the Imperial College and a PhD degree from the University of London, both in Chemical Engineering. That year he joined the Chemical Engineering Department at the Faculty of Mathematics and Physical Sciences of the University of Chile as an Assistant Professor. In 1991, Ricardo Pérez-Correa took an appointment as Assistant Professor at the Chemical and Bioprocess Engineering Department of the Catholic University of Chile. Then he was appointed Associate Professor in 2000 and Full Professor in 2011. Professor Pérez-Correa has been involved in the application of modelling, control and optimization to several chemical processes and bioprocess, such as spray and rotary drying, flotation, distillation, solvent extraction, and solid substrate and submerged fermentations. He held visiting positions at Imperial College (1989) in London, Carnegie Mellon University (2001-2002) in Pittsburgh (USA) and Universitat Rovira i Virgili (2009) in Tarragona (Spain). He is a member of the Directory Board of the Chilean Association of Automatic Control (ACCA), IFAC Chilean section. Professor Pérez-Correa has published over 80 ISI papers one book, and 30 book chapters. He has supervised 4 postdoc researchers, 8 PhD students and 21 MSc students. He was recipient of the Hutchison Medal 2015 (IChemE-UK).

• PhD, University of London
  • Doctor of Philosophy, University of London
  • Magister en Ingeniería Química, Universidad de Chile
  • Ingeniero Civil Químico, Universidad de Chile

Premios y Distinciones

1) Jack Ewer (British Council) Noviembre 1989 – Febrero 1990 (PostDoc).
2) Grant de Excelencia Fundación DICTUC para Investigadores Jóvenes, 1993.
3) Beca Fulbright, 2001 (apoyo sabático, CMU, USA)
4) Beca PIV-AGAUR de Investigación para profesores visitantes Generalitat de Catalunya, 2009 (apoyo sabático URV, Tarragona)
5) Hutchison Medal 2015, Institute of Chemical Engineers (IChemE), Reino Unido.
6) Excelencia en investigación 2015, categoría Profesor Titular, Escuela de Ingeniería, PUC.

CONÉCTATE CON INGENIERÍA UC

Suscríbete a nuestro newsletter

Podrás conocer las últimas iniciativas de Ingeniería UC.

Contáctate con nosotros

Información sobre las distintas áreas de Ingeniería UC.

Postula a Ingeniería UC

Conoce la información relevante para postular a la carrera.

Postula